لطفا صبر کنید ...

مقالات آموزشی

Nose-958c805a.jpg
خرداد ۱۱, ۱۴۰۱

جراحی بینی گوشتی, یکی از عمل های زیبایی رایج در بین زیباجویان جهت ایجاد ظاهری زیبا و مناسب تر, است. بینی, عضوی از صورت است که در مرکز چهره ی فرد قرار گرفته است و پس از چشم ها, تقریبا بیشترین تاثیر را در گیرایی و زیبایی چهره ی افراد مختلف دارد. بنابراین در صورتی که شما دارای بینی بزرگ, گوشتی و نامناسبی هستید, پس از انجام رینوپلاستی برای بینی های گوشتی تغییرات بسیار زیادی در چهره ی شما ایجاد خواهد شد. در برخی افراد میزان تغییرات آنقدر زیاد است که چهره ی جدید فرد با چهره ی قبلی خود کاملا تفاوت دارد. انجام جراحی بینی گوشتی, نسبت به بینی های استخوانی کمی مشکل تر است, زیرا استخوان دارای بافتی محکم می باشد و به راحتی می توان آن را تراشید یا خورد کرده و مجددا حالت مورد نظر را در آن ایجاد کرد لازم به ذکر است که جراحی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی اصطلاحی است که در بین عموم مردم رواج پیدا کرده است و درواقع همان جراحی بینی است .

ولی بینی های گوشتی, دارای پوست و گوشت ضخیمی هستند و به دلیل نرم بودن بافت تشکیل دهنده ی آنها ( بافت همبند و بافت سست زمینه ای) پیش بینی نتایج عمل و ظاهر نهایی بینی کمی دشوارتر است. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که پیش از مراجعه به پزشک متخصص جراح پلاستیک جهت انجام جراحی بینی های گوشتی, در رابطه با تخصص, مهارت و تجربه ی وی در رابطه با بینی های گوشتی اطلاعات لازم را بدست آورده باشید. میزان مهارت و تجربه ای که پزشک جراح شما در زمینه ی جراحی بینی های گوشتی دارد, ارتباط مستقیمی با نتایج  و ظاهر نهایی بینی شما دارد. عوامل مهم دیگری همچون مهارت پزشک, تکنیک صحیح جراحی بینی های گوشتی, دسترسی به میزان کافی غضروف جهت بازسازی شکل مورد نظر در بینی, نیز روی میزان رضایت پس از عمل موثر هستند.

 
””””””””

در ساختار اصلی بینی غضروف ها و استخوان های متعددی شرکت دارند ولی میزان بافت غضروف نسبت به استخوان در برخی افراد متفاوت است. بخش فوقانی بینی در تمام افراد از استخوان تشکیل می شود ولی در بخش تحتانی میزان غضروف و بافت گوشتی بیشتر است. لذا در برخی از انسان ها, ممکن است نسبت گوشت و ضخامت پوست بیشتر باشد. این امر بیش از هرچیز به ژنتیک و وراثت باز می گردد. بنابراین برخی از افراد دارای پوستی ضخیم و گوشت نسبتا زیادی در پوشش خارجی بینی هستند. این مدل بینی ها را در اصطلاح عامیانه تحت عنوان بینی های گوشتی میشناسیم. اگر تاکنون به مطب و کلینیک های جراحی زیبایی مراجعه کرده باشید, احتمالا با اصطلاح بینی گوشتی و سخت تر بودن نتایج جراحی آن, آشنایی دارید. جهت انتخاب بهترین پزشک جراح برای انجام عمل در بینی گوشتی, مراجعه به کلینیک های زیبایی و مشاهده ی نتایج عمل قبلی پزشک مورد نظر, جهت انتخاب بهترین جراح بسیار کمک کننده است.

روش مناسب برای جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی یا رینوپلاستی را می توان به روش های جراحی باز بینی یا جراحی بسته, انجام داد. تفاوت این دو روش در میزان دسترسی بیشتر به فضاهای داخلی بینی حین انجام جراحی به روش جراحی باز بینی است. در واقع انتخاب ارجح برای جراحی در بینی های گوشتی, استفاده از روش جراحی باز بینی است. این روش دسترسی بیشتری برای جراح فراهم می کند و در نتیجه امکان مانور بیشتری در تغییر ساختار بینی و به خصوص ایجاد امکان دسترسی مناسب به نوک بینی برای پزشک متخصص فراهم خواهد شد.

عامل مهمی که می تواند در تعیین کردن گوشتی بودن یک بینی موثر باشد و اصلی ترین نقش را داشته باشد, پوست پوشاننده ی بینی است. بنابراین در روش باز جراحی بینی که برش هایی در آلا( پره های بینی) و دیواره ی بین دو سوراخ بینی( کلوملا)  ایجاد می شود, دسترسی راحت تری به پوست ضخیم بینی, نوک بینی و نواحی خلفی بینی,  فراهم خواهد شد. این برش باعث نمایان شدن غضروف ها و بافت نرم و استخوان بینی می شود. به طور کلی برای بینی های گوشتی, جراحی باز ترجیح داده می شود و نتایج بهتری نیز بدست می آید. :

مزایای استفاده از روش باز در عمل بینی گوشتی

  • کاهش احتمال بروز عدم قرینگی در بینی پس از اتمام جراحی, به علت واضح و کامل بودن دید پزشک متخصص جراحی پلاستیک حین انجام عمل جراحی بینی گوشتی.
  • در صورتی که نیاز به استفاده از گرافت های غضروفی( در افرادی که غضروف بینی کم است, از نواحی دیگری همچون لاله ی گوش برای برداشتن غضروف و پیوند زدن در بینی استفاده می شود) یا استخوانی باشد, روش جراحی باز امکان دسترسی راحت تری برای قرار دادن بافت پیوندی در محل مورد نظر فراهم می کند.
  • اگر بینی شما بیش از حد بد فرم و گوشتی است, بهتر است روش باز جراحی بینی را استفاده کنید, زیرا طبق تحقیقات انجام گرفته, نتایج حاصل از جراحی بینی به روش باز با میزان رضایتمندی بیشتری پس از عمل همراه بوده است.
  • اگر بینی شما گوشتی است و دچار انحراف بینی نیز شده اید, روش جراحی باز برای شما انتخاب بسیار مناسب تری می باشد.
  • برخی افراد پس از انجام جراحی اولیه, نتایج دلخواه خود را کسب نمی کنند و مجددا جهت انجام جراحی بینی گوشتی اقدام می کنند. در این افراد, که در واقع متقاضی های رینوپلاستی ترمیمی بینی در نظر گرفته می شوند, روش جراحی باز بینی ارجحیت دارد.
  • مزیت دیگر استفاده از جراحی باز بینی, عدم ایجاد اسکار پس از اتمام جراحی در ناحیه تحتانی پایه ی بینی( کلوملا) است.

معایب استفاده از روش باز در عمل بینی گوشتی

با وجود اینکه روش جراحی باز برای بینی های گوشتی ارجحیت دارد, ولی بروز برخی عوارض در آن به عنوان معایب این روش جراحی, مورد نقد قرار گرفته اند.

  • پس از انجام روش جراحی باز در بینی های گوشتی, احتمال تورم پس از عمل بیشتر است؛ زیرا برش هایی که در بینی ایجاد می شود و باعث دسترسی بیشتر جراح می شود, از سمت دیگر ماجرا باعث بروز تورم شدیدتری نسبت به روش جراحی بسته خواهد شد.
  • پس از انجام جراحی به روش باز, مدت زمان طولانی تری مورد نیاز است تا بهبودی حاصل شود. بنابراین طولانی تر شدن دوره ی نقاهت پس از عمل, نسبت به روش جراحی بسته, به عنوان یکی از معایب این روش مطرح است.
  • یکی دیگر از معایب عمل باز بینی در جراحی بینی گوشتی, ایجاد برش در پوست بینی است که در صورت عدم مهارت کافی پزشک متخصص جراح, احتمال بروز اسکار پس از عمل وجود دارد.
 
 

برش پره های بینی در جراحی بینی گوشتی

در واقع ایجاد برش در پره های بینی امری است که به اندازه ی سوراخ های بینی در فرد و همچنین بزرگ یا کوچک بودن پره های بینی بستگی دارد. بنابراین در افرادی که پره های بینی کوچکی دارند, حتی در روش های جراحی باز بینی, برشی در پایه ی پره های بینی ایجاد نمی شود.

ویژگی های خاص در بینی های گوشتی

اگر به ظاهر افرادی که دارای بینی گوشتی هستند دقت کرده باشید, پهن بودن نوک بینی آنها را به راحتی تشخیص می دهید. در واقع علاوه بر پهن تر بودن نوک بینی در این افراد, وجود پوست ضخیم در پوشش خارجی بینی و همچنین غدد چربی فراوان, از ویژگی های بینی های گوشتی به شمار می روند. این عوامل به صورت مستقیم در جراحی بینی گوشتی موثرند. یکی دیگر از خصوصیات بینی های گوشتی, کمتر بودن میزان غضروف ساختاری نوک بینی است؛ که این مهم باعث می شود حین انجام جراحی بینی گوشتی, در اغلب موارد نیاز داشته باشیم  از گرافت های غضروفی تهیه شده از سایر نواحی بدن, استفاده کنیم تا قادر به ایجاد فرم مناسبی در بینی فرد باشیم.

توجه به این نکته بسیار مهم است که برداشتن بیش از حد غضروف های بینی در جراحی بینی گوشتی می تواند باعث ایجاد افتادگی نوک بینی پس از اتمام جراحی شود, بنابراین انتخاب جراحی که دارای مهارت و تجربه بالایی باشد در پیشگیری از بروز عوارض این چنینی بسیار موثر است.

جراحی بینی گوشتی به شکل طبیعی

در اغلب موارد, جراحان پلاستیک ترجیح می دهند بینی های گوشتی را به فرمی کاملا طبیعی جراحی کنند, زیرا همانگونه که در رابطه با ویژگی های بینی گوشتی و جراحی آن صحبت شد, اصول ویژه ای برای کسب نتایج رضایت بخش پس از جراحی بینی گوشتی, رعایت می شود. انجام جراحی بینی گوشتی دارای عوامل محدود کننده ی خاصی است که از جمله آنها می توان به پهن بودن نوک بینی, کم بودن غضروف در ساختار نوک بینی, داشتن پوست ضخیم روی بینی, اشاره کرد. گوشتی بودن بینی امکان بروز تغییرات فرم بینی در گذر زمان را محتمل میسازد و حتی باعث افزایش بروز آنها می شود. بنابراین اگر بخواهیم بیمار دارای بینی گوشتی پس از انجام جراحی دچار عوارضی همچون اختلال تنفسی از راه بینی نشود, بهترین راه این است که جراحی بینی گوشتی به فرم کاملا طبیعی انجام گیرد. در گذشته ممکن بود جراحی با فرم طبیعی بینی مورد پسند واقع نشود, ولی با توجه به گسترش توجهات به نچرال بودن چهره در سال های اخیر, جراحی بینی های گوشتی به فرم طبیعی, نیز از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.

 

جراحی بینی گوشتی با استفاده از لیزر

ممکن است برخی از افراد سودجو با استفاده از اصطلاحات دهن پر کن اقدام به فریب بسیاری از زیباجویان دارای بینی گوشتی کرده و با روش هایی غیرموثر, هزینه هایی گزاف از بیماران دریافت کنند. جراحی بینی گوشتی با لیزر تنها عبارتی فریب دهنده برای آن دسته از افرادی است که به هر دلیلی قادر به انجام جراحی رینوپلاستی نمی باشند. امروزه در شبکه های اجتماعی بسیاری اصطلاحاتی همچون پلاسما جت بینی و کوچک سازی بینی با لیزر, به گوش ما می رسد. لازم است بدانید هیچکدام از این روش ها دارای بیس علمی نمی باشند و تاثیر آنها با هیچ روش علمی اثبات نشده است. بهتر است پیش از اقدام برای روش های ذکر شده, با پزشکان متخصص جراحی صحبت کرده و اطلاعات لازم را بدست آورید.

متاسفانه عبارتی همچون “کوچک سازی بینی بدون نیاز به بیهوشی” یا “بدون خونریزی صاحب بینی کوچک شوید”, ” با کوتاه ترین دوره ی نقاهت صاحب بینی زیبا و کوچک شوید”بسیار وسوسه کننده هستند. ولی بهتر است واقع بین
بوده و در رابطه با هر روش, ابتدا با افراد صاحب دانش و تخصص در زمینه ی جراحی بینی مشورت کنید. به یاد داشته باشید, برای کوچک کردن بینی همواره لازم است بخشی از پوست و یا غضروف آن با جراحی برداشته شود و این نکته کافی است تا هرگز به روش های دیگر کوچک سازی بینی اعتماد نکنید.

 

وقایع پس از جراحی بینی گوشتی

وجود تورم و کبودی در نواحی دور چشم و بینی پس از برداشتن بانداژ اولیه ی خارجی و داخلی بینی( تامپون های بینی) طبیعی است و ظرف مدت کوتاهی( حدود ده الی چهارده روز پس از عمل) از بین خواهند رفت. در صورتی که احساس درد شدید در بینی و صورت خود دارید از پزشک متخصص درخواست کنید برای شما مسکن تجویز کند. درد بینی که با مصرف مسکن بهبود نمی یابد مهم است و باید برای بررسی آن سریعا به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. مراقبت هایی که برای حفظ فرم بینی و کسب نتایج بهتر ضروری است, توسط پزشک به شما آموزش داده شده و رعایت آنها باعث کسب نتیجه ای رضایت بخش تر خواهد شد.

مراقبت های پس از جراحی بینی گوشتی

جهت کاهش میزان تورم و کبودی صورت و دور چشم, می توان از چند راهکار اساسی استفاده کرد. از جمله مواردی که می توانند باعث کم شدن ورم, کبود شدگی صورت و بهبود شرایط پس از جراحی شوند, می توان به قرار دادن کمپرس های از پیش  آماده شده ی سرد روی بینی در ۴۸ ساعت اول پس از عمل, حفظ سر در بالاترین پوزیشن ممکن, عدم انجام فعالیت های سنگین یا برداشتن اجسام دارای وزن بالا, عدم قرار گیری در برابر تابش مستقیم نور خورشید برای کاهش احتمال بروز لک و پیگمنت های کک و مک در پوست بینی, عدم برقراری رابطه جنسی تا ۱۰ روز پس از عمل بینی, عدم مصرف سیگار و سایر دخانیات, خودداری از فین کردن به مدت حداقل دو هفته پس از انجام جراحی بینی, کاهش مصرف نمک و غذای حاوی سدیم, نوشیدن آب, اشاره کرد.


estehmambini1.jpg
بهمن ۱۶, ۱۳۹۶

عمل بینی در روز اول پس از جراحی می‌تواند یک تجربه ناخوشایند باشد. بینی شما ممکن است دچار آبریزش شود، حالت گرفتگی پیدا کند و یا احساس عطسه داشته باشید. در حالی که همه اینها حالات کاملا طبیعی برای بینی هستند، در زمان بهبودی از عمل بینی می‌توانند مشکل ساز شوند. اکثر اوقات بدن شما به طور طبیعی مراقب بهبودی و زخم‌های عمل می‌باشد، اگرچه فرآیندهای بدن شما ممکن است به همان اندازه که می‌خواهید سریع نباشد. شما می‌توانید بینی خودتان را تمیز کنید، صورت خود را بشویید یا دوش بگیرید بدون اینکه به بافت در حال بهبودی آسیب برسانید به شرطی که دو نکته را در نظر داشته باشید: همیشه به جراحی که این فرآیند را انجام داده گوش دهید و به آرامی بینی را تمیز کنید.


ArticleGallery3213
protz1
بهمن ۱۳, ۱۳۹۶

عمل بزرگ کردن لب روشی است که به کمک آن لب‌ها بسیار برجسته‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌آیند و می‌توان این عمل را به صورت منفرد بر روی لب بالایی یا لب پایینی و یا بر روی هر دو لب انجام داد. با استفاده از تکنیک تزریق چربی می‌توان عمل بزرگ کردن لب‌ها را با استفاده از بافت چربی طبیعی بدن خود بیمار انجام داد. همچنین می‌توان برای بزرگ کردن لب‌ها از ژل‌های تزریقی (مانند ژوودرم و رستیلین) و یا عمل کاشت پروتز‌های نرم (مانند Advanta یا SurgiSil) استفاده نمود.


rinoseason
بهمن ۱۰, ۱۳۹۶

سوالی که اکثر بیماران در جلسه مشاوره مطرح می‌کنند، این است که فصل مناسب عمل بینی کدام است؟ در ادامه اطلاعات مفیدی را ذکر می‌کنیم که با توجه به آنها می‌توانید بهترین زمان را برای عمل بینی تعیین کنید و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید.


به ما اعتماد کنید, ما متخصصیم


تمامی حقوق این وبسایت برای دکتر محسن حسن زاد آذر محفوظ می باشد© طراحی و پیاده سازی توسط محسن آذرخش





با ما تماس بگیرید ۵۲۵۶-۳۳۴۸-۰۴۴

جهت تعیین وقت مشاوره با ما تماس بگیرید





Copyright©۲۰۱۸ Mohsen HasanzadAzar All Rights Reserved.Design by Mohsen Azarakhsh